Tento web je vytvořen v rámci projektu do předmětu Informatika pro ekonomy II, všechny použité textové i grafické prvky jsou buď řádně ocitovány, nebo jsem jejich autorem.

Původ značky

Značku Chanel založila a podle sebe pojmenovala Gabrielle Bonheur Chanel. Přestože vyrostla v sirotčinci, za svůj život se dostala do těch nejvyšších kruhů společnosti.

Dbala na detailym přeměňovala tehdejší módu dle jejího gusta a rukávy někdy přestřihovala na čtyřicetkrát.Coco zásadně změnila tehdejší módu, během své cesty získala spoustu přátel a obdivovatelů. Setkala se se spoustou vlivných lidí té doby - Cocteau, Ďagilev, Picasso, Dalí, Stravinskij nebo také Churchill.

Je to již padesát let od úmrtí Coco Chanel, její odkaz stále přetrvává, dnes je značka v rukou kreativní ředitelky Virginie Viard. Mezi nejčastěji asociované produkty ke značce Chanel neodmyslitelně patří parfém No. 5, perlové náhrdelníky, kabelka 2. 55, tvídový kostým nebo tzv. „malé černé“.

„Ve své době byl přístup Chanel k módě revoluční. Všechny ženy kolem ní se každé ráno šněrovaly do korzetů, věšely na  sebe krinolíny a ovazovaly se stužkami. Chanel se vydala jinou cestou a oblékala se po mužském vzoru” (Miskovská, 2012)