Problémy společnosti Google

antimonopolní úřady – vzhledem k úspěchu společnosti se čím dál častěji objevují problémy s antimonopolními úřady, Google odkupuje menší společnosti a stává se tak tzv. přirozeným monopolem

Gmail – ochrana soukromí – podle obsahu čteného emailu se zobrazuje reklama, což byl pro mnohé nepřekonatelný problém a společnost Google zažalovali, neuspěli však, protože prohledávání obsahu je čistě automatické – nedochází k úniku ven

Gmail – problém se značkou v Evropě (německá značka G-mail existuje již od roku 2000, Gmail od Googlu až od 2004)

kritika se zvýšila po vstupu Googlu na Čínský trh – souhlasil, že se podřídí čínským zákonům a omezí výsledky vyhledávání podle místního práva – označováno za nepřípustnou cenzuru a podporu komunistického režimu

"podpora pirátů" – ve vyhledávači se zobrazují i odkazy na nelegálně sdílený software a informace